Vanaf Salcedo op naar Santiago. - Reisverslag uit Quion, Spanje van Hans Eersel - WaarBenJij.nu Vanaf Salcedo op naar Santiago. - Reisverslag uit Quion, Spanje van Hans Eersel - WaarBenJij.nu

Vanaf Salcedo op naar Santiago.

Door: Hans van Eersel

Blijf op de hoogte en volg Hans

01 Juni 2016 | Spanje, Quion

Hallo alle hierbij een verslag van de allerlaatste etappe,na een zeer slechte dag vanaf Ocoto,bijna alleen maar regen, hadden we een droge start s,morgens.Karl en ik hadden elkaar beloofd om deze etappe samen te blijven lopen om zo met tweeen in Santiago aan te komen,normaal liep ik veel alleen omdat ik toch wat sneller liep dan Karl.Deze etappe verliep redelijk droog totdat we op de berg van de vreugde aankwamen,daar kregen we de zegen van boven in de vorm van een hevige stortbui maar ik had geen zin om nog regenkleding aan te doen,ik dacht och het word ook weer droog,toch?Het duurde toch nog lang voordat we bij de kathedraal waren,best wel een lang stuk door de stad.Maar toen was het moment daar,Marjonet stond ons te filmen toen we het plein opliepen voor de kathedraal,echt kipppenvel en emotioneel maar vooral fantastisch.Na wat te hebben gedronken en gesproken met elkaar gingen we naar het bureau om onze verdiende Compostella op te halen,maar daar bleek een wachttijd te zijn van 2 uur.Toen eerst naar het hotel om te douchen en andere kleren aan te doen want ik zag eruit als een zwerver.Na s,avonds wat gegeten te hebben zijn we terug gegaan om alsnog onze Compostella op te halen.S,avonds nog even de stad in maar niet te lang want toen kwam de welbekende man met de hamer,was doodop.Op donderdag 26 mei veel pelgrims ontmoet die ik ook kende van de tocht,heel veel met elkaar gepaat over de belevenissen en ervaringen gedeeld.Om 11 uur richting de kathedraal voor de indrukwekkende pelgrimsmis met het grote slingerende wierrookvat.Na de mis afscheid genomen van mijn grote vriend op de Camino,Karl,hij had zijn vlucht naar huis om 16.10 uur.Marjonet en ik zijn toen de stad ingegaan om nog wat te drinken en nog meer bekende te spreken zoals Nicole uit Nieuw Zeeland,Maik uit Ierland,Avery uit Amerika,Peter uit Uk en vele duitsers zoals Stephan,Diana en Ursela uit Zwitserland en dan weet ik zeker dat ik er nog vergeet,Marjonet was ook zeer verbaasd over het aantal.Om 19.00 uur de bus genomen naar Finisterre,dit viel een beetje tegen want het was met alle stops erin 3 uur in de bus,daar aangekomen een hotelkamer geboekt,wat eten en vroeg na bed.S,morgens naar het eind van de wereld gelopen samen om mijn tocht compleet te maken en af te sluiten,s,middags terug naar Santiago,s,avonds nog wat gegeten en gedronken en op tijd naar bed voor de volgende morgen terug te vliegen naar Nederland.Na een prettige vlucht van 2 uur aangekomen op Schiphol stonden daar Johan Zwaans en Peter Rosenbrand met Hjtjes ons op te wachten,supermooi.Het thuiskomen was ook heel speciaal,het huis versierd binnen en buiten,veel familie, vrienden en bekenden met de nodige cadeautjes waarvoor iedereen Super bedankt xxx.Het weerzien met onze Jeff liet nog 1 dag op zich wachten omdat hij op pad was met de C1van de voetbal,maar zondag was alles compleet.Ik heb een hele mooie tocht beleefd mede door jullie reacties op mijn blog waarvoor Hartelijk dank,het heeft mij ontzettend gesteund om mijn doel te bereiken.Hasta Luego mi Amigo,s.(er volgd nog een kort verslag om echt af te sluiten)Gr Hans.

  • 02 Juni 2016 - 12:56

    Ingrid:

    Hoi Hans, ik heb je inmiddels gezien en gesproken....En.... je zag er goed uit !!! zelfs nog afgevallen volgens mij.
    Kei leuk je enthousiaste verhalen te horen, en natuurlijk je prachtige welverdiende stempels....en prachtige foto's. Dat je het ging halen wisten we stiekem allebei. Je bent een doordouwer en een volhouder...!

    Groetjes en tot gauw weer !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Auteur: Jim van Eesrel Naar veel informatie, kennismakingsavonden, goed schoeisel een hoop lichtgewicht kleding, veel spanning en kriebels is het dan zover!! Ons Pa gaat de bedevaartstocht bewandelen: Santiago de Compostela. Op vrijdag 22 april 2016 zal hij afgezet worden door een goede vriend (Johan) samen met zijn dochter Lisa aan het begin van zijn route in Frankrijk. Om vervolgens een dag later zijn eigen weg te kiezen over de route van de Santiago de Compostela. Dit is een hele grote stap voor hem en zal hij ons op de hoogte houden via deze site!

Actief sinds 14 April 2016
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 11533

Voorgaande reizen:

14 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

22 April 2016 - 07 Juli 2016

Santiago de Compostella

Landen bezocht: