Op naar Leon en verder - Reisverslag uit Folgoso del Monte, Spanje van Hans Eersel - WaarBenJij.nu Op naar Leon en verder - Reisverslag uit Folgoso del Monte, Spanje van Hans Eersel - WaarBenJij.nu

Op naar Leon en verder

Blijf op de hoogte en volg Hans

16 Mei 2016 | Spanje, Folgoso del Monte

Hallo iedereen hier ben ik weer,even niks gehoord maar nog still Alive en walking good,vanaf Mansilla de la mulas naar Leon was echt slecht weer en op het eind alleen maar industrieterrein dus een paar km,s met de bus gegaan(i am sorry)samen met mijn eigen Duitser,er zijn er zo veel hier,het zal wel stil zijn in Germany.Mooie stad met prachtige gebouwen,supermooie kathedraal en ook nog een begravenis gezien op zijn Spaans,indrukwekkend.Vanaf Leon naar Mazariffe alwaar een fijne refugo maar wat blijkt wel vegatarisch,maar toch goed gegeten en geslapen en in de middag lekker in de tuin met een cerveza,van af daar vroeg op en op pad naar Astrorga onderweg zoveel mooie bruggen en gebouwen gezien is niet normaal,eenmaal in Astorga in de refugo bij huppeldepub Maria,het centum in met ook een kathedraal van Gaudi en schitterde gebouwen zoals het stadshuis.in de morgen om 6 op en een caffe con leche en weg,meestal naar een paar uur lopen ontbijten,nu naar Rabanal del Camino,veel steenpaden maar raak je aan gewend,onderweg nog met een havik op mijn arm gestaan,echt vet(zie div foto's)ook weer een leuke refugo,wel wat drukker en ook slechte WiFi,maar dat moet hier volgens mij en dan vanmorgen 2e pinksterdag een heuse berg etappe op naar meer dan 1500 meter,naar Cruz de Ferro om mijn steen af te werpen dat was echt indrukwekkend,beetje emotioneel maar goed daarna een afdaling echt niet normaal en dat alles met rugzak maar op het eind altijd schijnt de zon en de cerveza,s,dat was het weer voor zover morgen op pad naar Ponferrada en is het nog maar ongeveer 200 km,ik hou jullie op de hoogte,al het goede vanaf de Camino.Hasta Luego my friends

• 17 Mei 2016 - 13:44

Netty Revet:

He Hans, wat een topwandelaar ben je toch, bergen en dalen niets lijkt te veel, ook veel verschillende bieren uitgeprobeerd, welverdiend in ieder geval. Je houdt het nog wel vol die 200 kilometers, je zal intussen de etappe voor vandaag wel uithelpen hebben, het is nu half twee, groetjes ook van Addy hier in Waspik

• 17 Mei 2016 - 15:35

Anky:

Hee Hans,
    Je hebt er alweer heel wat kilometertjes opzitten en het ritme zit er goed in want je gaat als 'n speer!
    'N hele prestatie hoor TOP! Daar kun je trots op zijn dat doen wij je niet na haha.... Ook al gaat het niet altijd makkelijk en zit het weer niet altijd mee. We kunnen uit je vehalen horen dat je enorm geniet van dit prachtige avontuur! Op naar de laatste 200 km dit gaat je zeker lukken! zet 'm op en veel succes!
    veel groetjes van Joyce Tim Anouk Wilco,Marlou, Bart en Anky.

Pak maar "n lekkere pot bier op Bart z'n verjaardag! PROOST!

• 17 Mei 2016 - 19:03

Dat we je verstaan als je terug bent haha
    Toppertje!!!! Veel succes!!!!

• 17 Mei 2016 - 20:21

Lia:

Hoi Hans, super hè, geniet nog van de mooiste streek van Spanje Galicië, probeer in O, Cebreiro te overnachten, zo donker en veel mooie sterren aan de hemel ( volg de Melkweg )
    Voor de laatste dagen Ultreia Ultreia, buen Camino. Je hebt straks je Compostela in de pocket. Groetjes Lia

• 17 Mei 2016 - 22:55

Johan Zwaans :

Hey Hans, volgens mij loop je wat voor op schema. Dat je nu "nog maar" 200 km hoeft te lopen. Wellicht dat je nog ambitie hebt om 't laatste stuk naar Muxia te gaan lopen. Maar voorop gesteld, Santiago de Compostella als eindpunt is al een presentatie op zich. We houden je berichtgeving en foto's bij en zou zeggen, neem nog wat servessas op de goede afloop.

• 18 Mei 2016 - 08:11

Cory:

Weer een mooi verslag van de tochten die je gelopen heb. Je gaat als een speer. En wat die bus betreft het is je vergeven...haha. Dat van die steen is heel mooi begrijp best dat dat emotioneel was je bent toch alweer ruim 3weken weg van je gezin en ons dorpke waspik....wel mooi gebaar. Met nog 200 km te gaan weten we nu al "het gaat hem lukken" zet hem op. We blijven je volgen. Gr. Peter, Rob en Corry

• 18 Mei 2016 - 12:29

Ingrid:

Hey Hans, goed te horen... en te lezen dat het zo goed gaat! Een hele prestatie, je bent een 'deurdouwer' dat weet ik van de tachtig, haha. Leuk je verslagen te lezen. Met de foto' s erbij lijkt het bijna of we achter je lopen. Groetjes Gridje

• 18 Mei 2016 - 16:36

Resi En Arno:

Hoi Hans. Zo te lezen in je mooie verhalen, gaat het goed met je. Ondanks het wisselende weer, schiet het toch goed op. Ga zo door. Mooie prestatie. Groetjes Resi en Arno

• 19 Mei 2016 - 21:51

Andrekonings:

He Hanske zo te lezen ga je als een racet En dan smaken de cerveza lekker we hebben weer hele mooie foto .s gezien op naar de 200 kilometers Dan staat er een verassing op je te wachten . Nog heel veel loop plezier gewenst en geniet maar lekker van je tocht. Heel veel groetjes van ons

Verslag uit: Spanje, Folgoso del Monte

Hans

Auteur: Jim van Eesrel Naar veel informatie, kennismakingsavonden, goed schoeisel een hoop lichtgewicht kleding, veel spanning en kriebels is het dan zover!! Ons Pa gaat de bedevaartstocht bewandelen: Santiago de Compostela. Op vrijdag 22 april 2016 zal hij afgezet worden door een goede vriend (Johan) samen met zijn dochter Lisa aan het begin van zijn route in Frankrijk. Om vervolgens een dag later zijn eigen weg te kiezen over de route van de Santiago de Compostela. Dit is een hele grote stap voor hem en zal hij ons op de hoogte houden via deze site!

Actief sinds 14 April 2016