een beetje laat - Reisverslag uit Nájera, Spanje van Hans Eersel - WaarBenJij.nu een beetje laat - Reisverslag uit Nájera, Spanje van Hans Eersel - WaarBenJij.nu

een beetje laat

Blijf op de hoogte en volg Hans

01 Mei 2016 | Spanje, Nájera

Hallo iedereen die mij volgt vraagt zich af wat is er aan de hand want we zien geen verhalen meer al een paar dagen.Dat klopt ook want internet en WiFi is niet overal vanzelfsprekend en op zeker hier niet,maar goed hier komen ze weer, geniet ervan.de etappe van Estella naar Los Acros kon over 2 route,s een makkelijke en een over de berg, ik was het klimmen gewend dus ik als een van de weinige over de berg, maar dat was echt super dwars door de oerbossen en een Panorama,s niet normaal zo mooi.de etappe daarna was redelijk simpel en niet zo lang op naar Viana daar aan gekomen was het nog zo vroeg(11,30)dat ik heb besloten om door te gaan naar Logrono,een kop koffie en wat cake en verder.om 12.20 weer op pad flink de gang erin en was om 14.15 in Logrono,eenmaal daar kreeg ik een sms van Karl(de Duitser)ich Bin beim kirch,ik was daar ook zo,samen met Bernd(ook Duitser) wat biertjes op en toen op zoek naar een slaapplaats , maar dat was niet zomaar iets,alles completo,dit ivm 1 mei op zondag,alles vol en dat is lastig.Maar goed er leiden veel wegen naar Compostella,dus naar het buro Turissimo,alles gebeld maar nergens geen plaats en dat is niet fijn als je moe bent.Maar zoals altijd is overal een oplossing voor,biertje kopen en vragen aan de bar dames en ja hoor na 15 telefoontjes hadden we met wat doorlopen een appartement voor hetzelfde bedrag als in een refugo,dus toch nog geluk.Vandaag was het redelijk gemakkelijk,niet te lang en op tijd op zijn plek,lekker weer dus wat servessas op en super gegeten.Voor meer foto's heb ik Jim gevragen om ze via thuis Up te loaden want dit lukt mij hier niet op een of andere manier.Maar na in totaal 8 dagen heb ik er toch al 210 km opzitten,mede door jullie support,ik weet het is nog een lange weg maar blijf reageren aub het helpt mij op zeker,daarvoor dank.Vanaf de Camino de hartelijke groeten, Hans.

  • 02 Mei 2016 - 08:05

    Johan & Francien Verhoeven:

    Hey kanjer...hartstikke goed bezig joh. We zien 't wel, ook daar ben je voor geen kleintje vervaard, maar een beetje geluk moet je wel hebben, maar hé tegen wie hebben we 't? :) L*llen voor een slaapplek is jou wel toevertrouwd. Ga zo door kerel, we blijven jou op de voet volgen. Ook voor vandaag wensen we jou veel succes en kom weer veilig aan. Liefs uit Wolluk. xxx

  • 02 Mei 2016 - 09:13

    Jos Rutters:

    Ha die Hans. Je houdt er een goed tempo in. Zolang als de biertjes nog blijven smaken is er geen probleem volgens mij.
    Succes verder


  • 02 Mei 2016 - 09:43

    Johan Zwaans :

    Hey pelgrim, volgens mij gaat ie lekker nu en heb je lekker 't tempo erin. Geniet van al 't moois om je heen.
    Ik blijf je zijdelings wel op de hoogte houden van de ontwikkelingen in de voetballerij, blijft spannend.
    Loop ze nog en geniet ervan samen met je andere pellegrino's.
    Mooi toch.

  • 02 Mei 2016 - 10:54

    Jan Fitters:

    Bedankt voor je mooie verslag. Gisteren bij Waspik 2 (6-1 Winst) Johan en Marionet gesproken dus was op de hoogte van het wegblijven van je verslagen. Sterkte met je hiel en blijf zo doorgaan, geniet er van.

  • 02 Mei 2016 - 11:47

    Sybe Waarts:

    Hans het gaat super lees ik, het vinden van een slaapplaats dat ken ik wel moe en maar vragen, maar het lukt meestal wel. Nog vele mooie etappes gewenst en genieten

  • 02 Mei 2016 - 13:07

    Suzy:

    Hoi,knappe prestatie en mooi dat je zo geniet van de omgeving.Geniet met volle teugen en zet hem op.

  • 02 Mei 2016 - 17:35

    Chiel En Wiet:

    Hee Hans!
    Goed bezig hoor! Leuk dat je ons goed op de hoogte houd en je bent al een aardig eind op weg. Hou vol en geniet!

    Groeten Chiel en Wiet

  • 02 Mei 2016 - 18:25

    Miranda Van Heel:

    hoi hans knap wat je doet hoor volg je op de voet en ook dat je de route over de berg heb genomen wel leuk die verslagen zo kunnen we alles goed volgen maar geniet van alles en zet hem op

  • 02 Mei 2016 - 21:08

    Niels De Haan:

    Gaat zo te horen super je heb het tempo er al goed in als ik dag zo hoor Respect!!!
    Fotos zien er goed uit veel succes!!

  • 02 Mei 2016 - 21:50

    Johan En Marianka Robin, Jordi:

    Hee Hans, het gaat je goed af dat lopen! Houd het ritme vast, wij hebben er alle vertrouwen in.
    Geniet van alles wat op je pad komt.

  • 03 Mei 2016 - 19:25

    Bert Pooters:

    Hoorde vandaag dat je een voetreis gewonnen had. Veel suc6. Ik zie ook dat je een vriend(je) gevonden hebt

  • 03 Mei 2016 - 21:26

    Aad:

    Hé Hans, da's niet eerlijk met die Karl naast je, één stap van hem zijn er 2 van jou. Maar met klimmen ben jij weer in het voordeel, en Karl vindt niet zo makkelijk een passend bed.
    Ik heb trouwens "The way" gezien, jessus man, wacht op mij, ik kom er aan!
    Het doet me deugd dat je niet de eenvoudigste weg kiest, als je pelgrimeert moet je het jezelf niet te makkelijk maken. En je ziet, het wordt beloond.
    Verder lul je al aardig Spaans en Duits.
    Chapeau Hans

  • 03 Mei 2016 - 22:36

    Netty Revet:

    Mooie foto's en verslag Hans.

    Mooie natuur, hopelijk ook goed wandelweer.
    Frietkot gezien en wat een lange man zeg, nu ben jij niet zo groot maar toch, pas in Den Bolder de film "Wild" gezien, geen Compostella maar dat was ook een behoorlijke wandeling.
    Hans succes en geniet van alles en iedereen

    Groetjes Cor en Netty

  • 04 Mei 2016 - 13:12

    Anky:

    Hee Hans,
    Het gaat je goed af zoals we wel zien. Knap hoor! zo zie je maar wat die kleine pootjes van je kunnen presteren haha... je hoeft er niet groot voor te zijn al lijkt het op de foto wel wat en half wat!
    Zet 'm op en geniet ervan! Wij blijven je volgen en genieten van de mooie verhalen.
    veel groetjes Bart Anky en Kids

  • 04 Mei 2016 - 18:46

    Joep Kelder:

    He Hans! Leuk om je verhalen te lezen en zo op de hoogte gehouden te worden van je belevenissen. Neem alles goed in je op en vergeet niet te genieten van al die mooie indrukken! Jeffke heeft zaterdag nog een mooi kampioensfeestje meegemaakt, maar dat heb je vast al gehoord. Zet hem op!

    Groetjes Anouk en Joep

  • 05 Mei 2016 - 20:14

    Rob En Christel :

    Hè Hansie, ik zie dat het goed met je gaat. Je hebt er al behoorlijk veel kilometers op zitten maar je bent er nog niet. Ik hoop dat je al een beetje tot rust bent gekomen. Ik blijf je volgen, hou vol en ik bel je zondagavond!

    Groetjes van Rob

    Hoi Hans, echt gaaf waar je mee bezig bent en om je ook nog zo te kunnen volgen. Ik heb echt bewondering voor je. Hou je taai en geniet er zo veel mogelijk van (maar dat gaat wel lukken als ik het zo lees in je reisverslagen).

    Groetjes van Christel

  • 06 Mei 2016 - 13:14

    Willem En Maxima:

    Beste Hans,
    We hebben jou op mijn verjaardagsfeest gemist, Maxima had er zo naar uitgekeken, maar geen Hans op Eikenhorst.
    Mark kwam tussen de soep en de prak nog even langs om te vertellen dat je in Spanje liep en dat ik via deze web site een boodschap kon overbrengen, handig joh.
    Ik heb nu ook een account aangemaakt voor Maxima want ik weet nooit waar die uithangt. De kapper, manicure, pedicure, shoppen met vriendinnen. Ik krijg een hoop geouwehoer met Mark en de oppositie over mijn uitgaven. Met dit account kan ik het hopelijk een beetje in de gaten houden. Maar genoeg over mij, nu effe over jou. Ga jij helemaal van de Pyrineeën naar de kust lopen? Je lijkt wel niet wijs man. Ik herinner me nog de Elfstedentocht die ik ooit reed (paar stukjes afgesneden) jonge jonge wat een kolere eind, en jij gaat 4 keer zo ver en dan lopes.
    Als je terug bent moeten we maar een keer een paar pintjes pakken dan halen we mijn verjaardag in en kun jij over je reis vertellen.
    Nou goeie reis, kijk uit en de groeten van Maxie.
    Oh ja, als je mijn tante, neef of nicht tegenkom, doe ze de groeten.
    Nou, ik moet stoppen want Amalia en Alexia vechten elkaar de kiet uit. Maxie is weer op sjouw, dus ik benader de klos, of ik niks anders te doen heb.

    Willem A.

  • 06 Mei 2016 - 19:50

    Anje:

    Ha die Hans, zo te zien ben je al 'n BNer in Spanje! Fanmail van Alex en Maxie, toe maar! Zou natuurlijk ook zomaar je buurman kunnen zijn.............Maar alle gekheid op 'n stokkie, je flikt het toch maar mooi, die "wandeling" naar Santiago! Goed man, erg veel respect! Wens je nog veel mooie kilometers toe! Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Nájera

Hans

Auteur: Jim van Eesrel Naar veel informatie, kennismakingsavonden, goed schoeisel een hoop lichtgewicht kleding, veel spanning en kriebels is het dan zover!! Ons Pa gaat de bedevaartstocht bewandelen: Santiago de Compostela. Op vrijdag 22 april 2016 zal hij afgezet worden door een goede vriend (Johan) samen met zijn dochter Lisa aan het begin van zijn route in Frankrijk. Om vervolgens een dag later zijn eigen weg te kiezen over de route van de Santiago de Compostela. Dit is een hele grote stap voor hem en zal hij ons op de hoogte houden via deze site!

Actief sinds 14 April 2016
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 11581

Voorgaande reizen:

14 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

22 April 2016 - 07 Juli 2016

Santiago de Compostella

Landen bezocht: