radiostilte verbroken - Reisverslag uit Hontanas, Spanje van Hans Eersel - WaarBenJij.nu radiostilte verbroken - Reisverslag uit Hontanas, Spanje van Hans Eersel - WaarBenJij.nu

radiostilte verbroken

Blijf op de hoogte en volg Hans

06 Mei 2016 | Spanje, Hontanas

Hallo Waspik en omgeving hier weer wat verslagen van de laatste dagen.Ik heb in Logrono Karl(die lange van de foto)Bernd en zijn zus Karin en Annie uit Duitsland ontmoet,wij hebben toen een slaapplaats moeten zoeken omdat alles vol zat ivm 1 Mei.Vanaf Logrono zijn Bernd en ik samen gaan lopen,net 2 oude diesels,maar eenmaal op gang niet meer te stoppen,dat ging perfect en toch heel veel gezien en foto,s gemaakt.Vanaf daar zijn we naar Najera gegaan,geen moeilijke etappe ongeveer 5,5 uur,wel weer genoeg klim en daalwerk over vele paden met volop stenen en steil.Vanaf daar op maandag naar Santo Domingo,in een oud klooster geslapen dat is ingericht en aangepast voor de pelgrims,in deze stad zit het vol met ooievaars en op alle kerktorens en oude stadsmuren zitten nesten, een hoop geklepper als ze aan komen vliegen met voedsel,echt geweldig om te zien.vanaf daar naar Belorado,hier zaten stukken bij van meer dan 10 procent stijgen en dalen,maar goed ook weer volbracht,en niet te vergeten alleen maar bos en grindpaden,maar alles went.Vanaf daar zouden we lopen naar San Juan de Ortega,maar hier aangekomen naar zeer intensief te hebben gelopen en geklommen was er 1 refugo en
1 kerk en totaal niets te doen en omdat Bernd en ik nogal wat sneller liepen hadden wij besloten om door te lopen naar Ages,daar waren meer refugo,s en meer te doen maar de rest was toch daar gebleven omdat ze het niet meer konden opbrengen om nog 4 km door te lopen,ook ivm zwaarte en temperatuur tijdens de toch,morgens elkaar weer ontmoet tijdens ontbijt onderweg.Morgen komt er weer meer als ik goede WiFi heb,en Jim zet er foto,s op die ik doorstuur,allemaal weer de hartelijke gr vanaf de Camino Hasta luego.

• 06 Mei 2016 - 22:08

Andrekonings:

Hoi Hans we hebben net je mooie verslag gelezen ,kai leuk om het te lezen we zien de foto wel verschijnen nou Hans nog heel veel loop plezier en zet hem op he heel veel groeten van Andre en Lia

• 06 Mei 2016 - 23:20

Niels De Haan:

He hansje
    Gaat super je hebt het tempo er al goed in zo
    Te horen mooi nog veel plezier en succes!

Grt

• 07 Mei 2016 - 19:49

Johan Zwaans :

Hey Hans, mooi om te lezen dat 't goed gaat met het lopen samen met je (Duitse) wandelmaat. Heb je iedergeval wel iemand die er ook niet in de servessas spouwen. Ook mooie foto's trouwens welke je verstuurd hebt, echt de natuur waar je het van te voren zo over had. Ga je nou tijdens EK 2016 in een wit/zwart shirt voor de tv zitten, haha.
    Ik moet morgen trouwens laatste wedstrijd van Waspik 2 voorbij laten gaan, ga met een aantal fans naar Amsterdam, ervan uitgaande dat ze kampioen worden zal 't een mooie zonnige en dorstige zondag worden.
    Geniet ervan en tot je volgende verslag maar weer.

• 07 Mei 2016 - 20:39

Johan & Francien Verhoeven:

Ola gigante, fijn weer iets van je te horen en fijn te horen dat het nog steeds goed gaat. Jaja...de weg naar de eindbestemming gaat niet over rozen, maar fantastisch hoe goed gemotiveerd je aan het wandelen bent. We blijven je volgen hoor....tot dan zeggen wij: buena suerta, diviértete y hasta el próximo informe. Besos de Waalwijk ♥

• 07 Mei 2016 - 23:13

Hans En Susanne:

Hoi Hans, mooi om te lezen dat het je goed gaat en dat je wat maten hebt gevonden om samen mee te lopen (en te drinken....)geniet van al het moois om je heen en we blijven je volgen. Morgen feestje bij de voetbal (afsluiting seizoen) en hopelijk Waspik 4 kampioen, we drinken morgen wel een biertje op jou en de goede afloop.
    groetjes Hans en Susanne en veel wandelplezier nog.

• 08 Mei 2016 - 14:20

Bart:

Hoi Hans, goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. Vrienden maken is voor jou niet zo moeilijk natuurlijk, want Waspiks verstaan ze overal. Een echte wèreldtaol. Zo te lezen ben je echt aan het genieten van de natuur en de alle belevingen. Goed dat je regelmatig iets opschrijft, dan kunnen wij ook een bietje meegenieten. Het weer zit nu in ieder geval hier ook mee, Spaanse temperaturen.
    groeten uit Waspik, en houd de kuiten en de keel gesmeerd.

• 09 Mei 2016 - 09:25

Corry:

Hoi hans wat een mooi verslag heb je er weer van gemaakt. Je geniet er echt wel van. Ook mooi om te lezen dat je er een loopmaatje bij heb precies jouw type Fijn om te lezen dat je het goed maakt en heel veel meemaakt tijdens deze tocht, maar vooral de natuur en de beleving die je daar uit haalt is enorm en geeft je veel voldoening. Gisteren heb je een Super mooie afsluiting van de dag gehad jouw (ons) cluppie PSV kampioen wie had dat verwacht. Ook daar heb je er eentje op genomen zoals de foto op facebook laat zien. Ook wij hier op kreta hebben er een paar gepakt op deze mooie overwinning. Veel succes met het verder verloop van de tocht en we blijven je verslagen volgen. Gr. Peter en Corry.

Verslag uit: Spanje, Hontanas

Hans

Auteur: Jim van Eesrel Naar veel informatie, kennismakingsavonden, goed schoeisel een hoop lichtgewicht kleding, veel spanning en kriebels is het dan zover!! Ons Pa gaat de bedevaartstocht bewandelen: Santiago de Compostela. Op vrijdag 22 april 2016 zal hij afgezet worden door een goede vriend (Johan) samen met zijn dochter Lisa aan het begin van zijn route in Frankrijk. Om vervolgens een dag later zijn eigen weg te kiezen over de route van de Santiago de Compostela. Dit is een hele grote stap voor hem en zal hij ons op de hoogte houden via deze site!

Actief sinds 14 April 2016